Author Archive: Pravdolub

CPJ: Асєєв – журналіст, а не шпигун, його слід негайно звільнити

Комітет захисту журналістів (CPJ) засудив оголошений угрупованням «ДНР» «вирок» про засудження журналіста, автора Радіо Свобода Станіслава Асєєва до 15 років ув’язнення.

«Станіслав Асєєв не є ані шпигуном, ані екстремістом. Він є журналістом, який подавав рідкісний погляд на життя простих людей у зоні, що контролюється підтримуваними Росією сепаратистами. Так званий суд, який засудив Асєєва, не є законним; його слід негайно звільнити і дозволити повернутися на підконтрольну Києву територію», – заявила координатор програми CPJ у Європі та Центральній Азії Гульноза Саїд.

Із заявами з вимогою звільнити Асєєва після оголошення «вироку» вже виступили Радіо Свобода, МЗС України, посольство США в Україні, журналістські організації в Україні і світі.

Відео від серпня 2018 року

Бойовики підтримуваного Росією угруповання «ДНР» 22 жовтня оголосили про «засудження» Асєєва до «15 років позбавлення волі з позбавленням права займатися журналістською діяльністю терміном на два роки і шість місяців, з обмеженням свободи терміном на один рік, з відбуванням покарання в колонії суворого режиму».

Автор колонок для проєкту Радіо Свобода Донбас.Реалії Станіслав Асєєв (Васін) перебуває в ув’язненні підконтрольного Росії угруповання «ДНР», за різними даними, з травня або червня 2017 року. Спершу він просто зник, два тижні про нього нічого не було відомо. Пізніше угруповання «ДНР» визнало його затримання й звинуватило у шпигунстві на користь України.



США закликали Росію звільнити Асєєва й інших несправедливо затриманих українців

Посольство США в Україні висловлює занепокоєння через засудження автора Радіо Свобода Станіслава Асєєва у непідконтрольному українській владі Донецьку і закликає Росію й підтримувані нею сили звільнити його.

«Ми глибоко стурбовані повідомленнями про те, що журналіста Станіслава Асєєва було засуджено так званою «ДНР» до 15 років ув’язнення. Ми закликаємо Росію та сили, які вона підтримує, негайно звільнити його та інших несправедливо затриманих українців», – йдеться в повідомленні посольства у твітері.

Бойовики підтримуваного Росією угруповання «ДНР» 22 жовтня оголосили про «засудження» Асєєва до «15 років позбавлення волі з позбавленням права займатися журналістською діяльністю терміном на два роки і шість місяців, з обмеженням свободи терміном на один рік, з відбуванням покарання в колонії суворого режиму».

Автор колонок для проєкту Радіо Свобода Донбас.Реалії Станіслав Асєєв (Васін) перебуває в ув’язненні підконтрольного Росії угруповання «ДНР», за різними даними, з травня або червня 2017 року. Спершу він просто зник, два тижні про нього нічого не було відомо. Пізніше угруповання «ДНР» визнало його затримання й звинуватило у шпигунстві на користь України.

Відео від серпня 2018 року

Раніше сьогодні Національна спілка журналістів України висловила обурення «судилищем» над автором Радіо Свобода Станіславом Асєєвим в окупованому Донецьку і закликала владу України докласти зусиль для звільнення журналіста.

 

«15 років в’язниці – за журналістську діяльність! Національна спілка журналістів України обурена судилищем над нашим колегою Станіславом Асєєвим у Донецьку. 15 років колонії суворого режиму та заборона займатися журналістською діяльністю – це неприховані жорстокі репресії за прагнення журналіста говорити правду з окупованого Донбасу», – повідомив голова НСЖУ Сергій Томіленко у Facebook.



Європейська федерація журналістів: «вирок» Асєєву є кричущим порушенням свободи слова

Раніше Національна спілка журналістів України висловила обурення «судилищем» над Асєєвим



«Дєвочку буду захищати»: Зеленський прокоментував дії речниці щодо журналіста «Схем» Андрушка

«Звинувачення Зеленського – це спроба хоч якось виправдати непрофесійні та незаконні дії своєї підлеглої»



Комітет Ради підтримав створення ТСК про діяльність телеканалів «групи Медведчука» – депутат

Регламентний комітет Верховної Ради підтримав створення тимчасової слідчої комісії про діяльність телеканалів так званої «групи Медведчука», повідомила народний депутат із фракції «Слуга народу» Ольга Василевська-Смаглюк у Facebook.

«Щойно регламентний комітет розглянув та ухвалив проект постанови про тимчасову слідчу комісію щодо розслідування придбання та діяльності телеканалів з так званої «групи Медведчука», яку ми з Олександрою Устиновою (депутат від «Голосу» – ред.) ініціювали», – написала Василевська-Смаглюк.

Канали «112 Україна», NewsOne та Zik належать Тарасу Козаку, соратнику Віктора Медведчука – лідера проросійської організації «Український вибір», голови політради проросійської партії «Опозиційна платформа – За життя» та кума президента Росії Володимира Путіна. Група журналістів і громадських діячів назвала це «повзучою окупацією українського медіапростору Росією».

26 вересня Нацрада з питань телебачення та мовлення не продовжила цифрову ліцензію телеканалу «112 Україна». Представники телеканалу оскаржили рішення в суді.

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення також просить Окружний адміністративний суд Києва анулювати ліцензію телеканалу NewsOne.



Прокуратура поновила провадження про напад на «Схеми» на весіллі сина Луценка і передала його ДБР

Прокуратура Київської області 7 жовтня скасувала своє ж рішення про закриття кримінального провадження щодо нападу співробітниками Управління державної охорони на журналістів програми «Схеми: корупція в деталях» (спільний проект Радіо Свобода та телеканалу «UA:Перший») під час зйомок святкування весілля сина тодішнього генпрокурора Юрія Луценка – і передала його ДБР.

Відповідне повідомлення з’явилося на офіційному сайті Генпрокуратури.

«Прокуратурою Київської області 7 жовтня 2019 року скасовано постанову слідчого прокуратури області від 08.05.2019 року про закриття кримінального провадження за фактом спричинення 15.09.2017 року тілесних ушкоджень журналістам на території одного із заміських комплексів працівниками Управління державної охорони за ч. 2 ст.345-1 КК України», – йдеться у повідомленні.

Крім того, там зазначено, що подальше досудове розслідування кримінального провадження будуть здійснювати «слідчі Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Києві».

Раніше стало відомо, що прокуратура Київської області за два роки розслідування не знайшла складу злочину в нападі співробітниками УДО на журналістів «Схем» під час зйомок святкування весілля сина генпрокурора Юрія Луценка – і закрила відповідне кримінальне провадження 8 травня 2019 року. Про це стало відомо з відповіді прокуратури Київської області після численних звернень адвоката «Схем».

Закрита вечірка з нагоди весілля сина нині вже колишнього генерального прокурора Юрія Луценка відбулася 15 вересня 2017 року в ресторанному комплексі під Києвом. Журналістам вдалося зафіксувати, як службові автомобілі використовувалися для складання подарунків і перевезення осіб, які не входять до держструктур, зокрема візажистки нареченої.

На святі старшого сина Юрія Луценка були присутні перші особи держави, а також низка міністрів і народних депутатів. Щоб журналісти не побачили відвідувачів, співробітники Управління державної охорони всіляко намагалися завадити їм зафіксувати ці події на відео, а під час виїзду зі святкування президента Порошенка скоїли фізичний напад на знімальну групу, щоб перешкодити зйомці цього моменту. У результаті оператор «Схем» Борис Троценко зазнав струсу мозку і пошкодження руки.

Згодом начальник Управління державної охорони Валерій Гелетей зателефонував до журналіста програми «Схеми» Михайла Ткача і вибачився за інцидент. Під час зустрічі з журналістами начальник УДО зазначив, що службова перевірка щодо співробітників УДО, які скоїли напад на журналістів програми «Схеми», не виявила порушень у їхніх діях.

Начальник УДО пояснив дії своїх підлеглих тим, що «цей військовослужбовець спіткнувся, упав і зачепився за оператора».

Журналісти написали заяву в поліцію про перешкоджання їхній професійній діяльності.

Згодом, у жовтні 2017 року, трьох військовослужбовців Управління державної охорони України було притягнуто до дисциплінарної відповідальності за перешкоджання роботі знімальної групи програми «Схеми».

 



Нацполіцію просять розслідувати перешкоджання роботі журналістів Радіо Свобода з боку Мендель

Данило Яневський пояснив це так: дії речниці президента «є протиправними з точки зору кримінального законодавства»



Підлеглі Луценка після 2 років закрили справу щодо нападу на журналістів «Схем» на весіллі його сина

Прокуратура Київської області за два роки розслідування не знайшла складу злочину в нападі співробітниками Управління державної охорони на журналістів програми «Схеми: корупція в деталях» (спільний проект Радіо Свобода та телеканалу «UA:Перший») під час зйомок святкування весілля сина тодішнього генпрокурора Юрія Луценка – і закрила відповідне кримінальне провадження 8 травня 2019 року. Про це стало відомо з відповіді прокуратури Київської області після численних звернень адвоката «Схем». 

Відповідну постанову про закриття вніс слідчий в особливо важливих справах слідчого відділу прокуратури Київської області Михайло Вознесенський.

«Жодних доказів, які б вказували на те, що в діях працівників Служби ДППОЗ УДО України є ознаки злочину, передбаченого ч.2. статті 345-1 КК України, не здобуто», – вказав у постанові Вознесенський.

Слідчий також зазначив, що розглянувши матеріали провадження, він дійшов висновку, що «в матеріалах кримінального провадження не вбачається суб’єктивна сторона злочину, яка характеризується в прямому умислі».

Журналісти «Схем» оскаржуватимуть рішення про закриття кримінального провадження.

«Ми вважаємо постанову незаконною і такою, що не врахувала всі зібрані докази в справі. Також ми вважаємо, що висновки слідчого не відповідають фактичним обставинам справи, адже вони ґрунтуються тільки на показах зацікавлених осіб – співробітників УДО – і не ґрунтуються на інших матеріалах справи. Ми вже подали скаргу до Печерського районного суду, в якій просимо скасувати постанову й направити на продовження досудового розслідування», – пояснила адвокатка журналістів «Схем» Віра Крат.

Закрита вечірка з нагоди весілля сина нині вже колишнього генерального прокурора Юрія Луценка відбулася 15 вересня 2017 року в ресторанному комплексі під Києвом. Журналістам вдалося зафіксувати, як службові автомобілі використовувалися для складання подарунків і перевезення осіб, які не входять до держструктур, зокрема візажистки нареченої.

На святі старшого сина Юрія Луценка були присутні перші особи держави, а також низка міністрів і народних депутатів. Щоб журналісти не побачили відвідувачів, співробітники Управління державної охорони всіляко намагалися завадити їм зафіксувати ці події на відео, а під час виїзду зі святкування президента Порошенка скоїли фізичний напад на знімальну групу, щоб перешкодити зйомці цього моменту. У результаті оператор «Схем» Борис Троценко зазнав струсу мозку і пошкодження руки.

Згодом начальник Управління державної охорони Валерій Гелетей зателефонував до журналіста програми «Схеми» Михайла Ткача і вибачився за інцидент. Під час зустрічі з журналістами начальник УДО зазначив, що службова перевірка щодо співробітників УДО, які скоїли напад на журналістів програми «Схеми», не виявила порушень у їхніх діях.

Начальник УДО пояснив дії своїх підлеглих тим, що «цей військовослужбовець спіткнувся, упав і зачепився за оператора».

Журналісти написали заяву в поліцію про перешкоджання їхній професійній діяльності.

Згодом, у жовтні 2017 року, трьох військовослужбовців Управління державної охорони України було притягнуто до дисциплінарної відповідальності за перешкоджання роботі знімальної групи програми «Схеми».



Трамп розкритикував Радіо Свобода та інші американські ЗМІ: «маємо щось робити»

Президент Сполучених Штатів Дональд Трамп вчергове розкритикував американські медіа та запропонував створити власну новинну мережу Білого дому. Про це він заявив, виступаючи перед журналістами 3 жовтня у Флориді.

«CNN – це голос, який дійсно здається чутним поза кордонами (США – ред.), і це жахлива річ для нашої країни. І ми маємо запустити свою власну новинну мережу і розміщувати там справжні новини», – заявив Трамп.

Він заявив, що «думає над цим».

«Ми маємо зробити з цим щось. Найняти справді талановитих людей і подати назовні справжній голос, а не такий, що несе брехню», – додав президент США.

Канал CNN, видання New York Times та інші американські ЗМІ наразилися на критику Трампа за поширення інформації про його телефонну розмову з неназваним іноземним лідером. Згодом стало відомо, що йшлося про розмову з президентом України Володимиром Зеленським.

Читайте також: Віконце можливостей. Політична криза у США є шансом для українців​

Ці повідомлення зрештою стали приводом для демократів ініціювати процедуру імпічменту Трампа.

Крім того, Трамп згадав також редакції Радіо Свобода/Радіо Вільна Європа та «Голос Америки», які фінансуються з бюджету США.

«У нас були Радіо Вільна… здається, Радіо Вільна Європа та «Голос Америки»… Ми створили їх, щоб розбудовувати свою країну, і це не надто добре працює», – сказав Трамп.

Президент Радіо Свобода Джеймі Флай відповів на таку оцінку голови Білого дому. Він зазначив, що редакції Радіо Свобода, які працюють з 1950 року, працюють над створенням «об’єктивної журналістики» для тих, «кому в іншому разі бракуватиме надійних джерел новин та інформації».

«Ми віримо, що наші зусилля з протидії дезінформації – через цифрові платформи, по радіо та телебаченню – і створення добре поінформованого громадянського суспільства є важливішим, ніж будь-коли, в епоху, коли правда зазнає дедалі сильніших атак», – сказав він.

 

Керівник бюро «Голосу Америки» в Білому домі Стів Герман також прокоментував закиди Трампа, зазначивши, що його редакція справно працює.

«Попри свою заяву, президент Сполучених Штатів мусить бути обізнаний, що «Голос Америки» й досі працює, адже він дав цьому підтримуваному американським урядом мовнику два інтерв’ю на камеру і регулярно відповідає на питання мені та (кореспондентці «ГА» в Білому домі – ред.) Петсі Вікадусварі», – припустив він.

«Голос Америки» – найбільший міжнародний мовник США, який веде мовлення більш ніж 40 мовами для понад 275-мільйонної аудиторії.

Журналісти Радіо Свобода повідомляють новини 26-ма мовами у 22 країнах, де вільні ЗМІ заборонені урядом або ж не можуть працювати повноцінно.




Copyright © 2019 Український Канал  |  допомога: dmnsa  •  правда україни  •  wстудія  •  sellines  •  купуй!